PENTINGNYA SUPPLEMENT DALAM KEHIDUPAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera u olz!!! Maaf la banyak hari juga xbercoret dekat blog cumel ni.. Huhuh... Almaklum la bz dengan family mai, layan kerenah adik n my gegirl..huhuhu... But dalam2 duk sibuk tu hari2 memang akan pastikan diri i olz ni mengambil ini

Ape yg best dengan supplement dalam set ni??? Ha...Bagi u olz yg xtau or maybe terlepas pandang, actually dalam menu2 yg kita ambil setiap hari mencukupi ke dengan jumlah yg sewajarnya kita ambil??? I olz pasti memang tak kan cukup punya, coz, ada kalanya , Ya...Cukup semua terhidang tapi akibat dimasak pd suhu tinggi, terbiar lama dimasak dan sebagainya, zat2 yg sepatutnya kite terima sebanyak ini telah berkurang byk akibat proses2 yg i olz sebutkan tadi.

Untuk melengkapkan diri u olz dengan zat2 yg u olz xdapat dari makanan yg u olz sediakan, amat2 digalakkan sekiranya u olz mengambil inisiatif mengamalkan supplement2 yg i olz cadangkan di atas tu iaitu:

>> Sustained released Vita C 500mg
>> Vitalea
>> B- Complex

Jom kenali ape fungsi setiap supplement ni.

SUSTAINED RELEASED VITA-C 500gm
Sumber vitamin C sangat banyak di sekeliling kita. Pengambilan 3-4 jenis potongan buah dalam sehari mampu membekalkan keperluan Vitamin C untuk sehari namun berapa ramai di kalangan kita yang mengamalkannya? Vitamin C adalah vitamin yang 'fragile' dan mudah termusnah oleh pengaruh sekitar. Fungsi Vitamin C selain bertindak sebagai bahan pembina imuniti, ia juga adalah sumber pembentukan kolagen yang diperlukan oleh sel dan kolagen bertindak melindungi dan melekatkan antara sel. Pemutusan rantaian kolagen antara sel merupakan faktor terjadinya kedutan pada kulit terutama kulit wajah.

Nota: Vita-C Shaklee dilengkapkan dengan sistem pelepasan masa. Badan memerlukan hampir 100mg Vitamin C dalam satu jam dan sistem ini memaksimumkan penyerapan vitamin C ke dalam badan.


 VITALEA
Multivitamin yang lengkap dengan zat besi. Zat besi membantu dalam pembinaan sel darah merah. Sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah anemia dan tekanan darah rendah. Untuk penyerapan zat besi yang optimum, elakkan mengambil vitalea dengan minuman bersusu. 1 tablet vitalea mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral yang diperlukan oleh badan. Ia merupakan sumber pemakanan yang lengkap untuk sel hidup sihat.

Nota: Vitalea dilengkapkan dengan Sistem Penyerapan Bioaktif yang mampu menyerap asid folik dengan maksimum. Kadar penyerapan vitalea ke dalam badan kita adalah 17 minit.

B-COMPLEX
Satu rumusan B-kompleks yang lengkap dengan 8jenis vitamin B termasuk Biotin dan asid folik. B-kompleks mudah termusnah oleh haba yang tinggi, tekanan dan merupakan vitamin yang larut air. Berfungsi dalam memastikan sel yang hidup sihat dan bergerak dengan aktif dan melaksanakan fungsi masing-masing dengan baik. Sering keletihan dan mengalami keadaan emosi yang tidak stabil antara kekurangan B-kompleks. Jika diambil selepas sarapan, merupakan pembekal tenaga untuk rutin seharian.

Nota: B-kompleks Shaklee lengkap dengan 8 jenis B dan lengkap dengan Sistem Penyerapan Bioaktif.


Next post i olz akan share kan KESAN KEKURANGAN VITAMIN2 yg dah i olz sharekan pd u olz ni.

Dengan harga bawah RM 100 u olz leh dapatkan SET KESIHATAN OPTIMUM ni utk kelengkapan zat2 u olz.. Nak tau brape RM?? Jom LIKE



  • FB PAGE: MAMA QIQI SHOPPE
  • SMS, WHATSAPP, LINE, WE CHAT: 019 4754166
  • EMAILKAN: cikqiqi@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN KEBURUKAN GMO

DILEMA MOMMY PREGGY

PETUA HILANGKAN GATAL BADAN