10.27.2010

ManGSa KorBAn TSUNAMI meNIngKAt


TsUnami!!! TSUNAMI!! n TSUNAMi!!!

KiTA rase Kita ni da seLAmaT dari BALA2 nye..namUn kiTE tak TAu apE akAN terjAdi pada MAsa Akan daTAng.LihaT lah Sendiri, DAlam tak DisanGKA2 TSUNAMI kemBALi menGGAnas setinggi 3 meter yang berlaku selepas gempa bumi kuat melanda kepulauan di pantai Sumatera Barat. TsuNAmi ini terjadi selEpas gemPA Bumi berukuran 7.8 skala Ritcher melanda Sumatera BArat awl pagi tadi.

JUmLAh MAngSa semAKin menIngkAt kepada 113 orang. Gerakan mencari dan menyelamat mangsa sedang dilakukan. Beratus-ratus lagi dilaporkan masih hilang. SesuNGGuhnYe, kite yang HidUp di bumi MALAYSIA ni pOn perLu berWaspada..Kita tak tahu aPE akan terjADi daLam mase terdekAT ni, 2, 3 jam LAgi...24 jam lg..kita tak tahu kn...TamBAhan..tenGok la...GeJAla xsehat ni sume NGah berleluasa..TAk mustahil msia xterpilih untuk di uji olehNYA.


KawaSaN yaNg diLAnda GEmPa steruSNYA menGhaSilKAn gemPA buMi..

p/s: HaRap diJAuhKAn dari malapetaka ni...same2 kita doakan pada manGsa2 tu..moga de yang teselamat

24 comments:

iQaChumel said...

takot la qiqi...
takot..xtau nak kata ape kalau
negara kita jd cmni.
hem..alhamdulillah..
xla seteruk tempat lain.
terasa insafkan..?
apa apa pun...
qiqi memang GEDIKKKKKKK
hahaha

Aisyah AR said...

mintak2 malaysia tidak terkena impak dia sgt!! amin!! syg malaysia!!! moga dirahmati selalu. doa byk2 ok!!! =) insyaallah dipermudahkan.

Lizzie Yasmin said...

ish, takutnya.. mintak - mintak lar, Malaysia dijauhkan dengan malapetaka mcm nie.. sma2 lar kita berdoa...

Rina Azam said...

moga dijauhkan sengketa... :(

Tomato Gurl's Life said...

hurm..sedih n takut bercampur baur bila baca pasal tsunami..

hiro said...

hoo.

CiK QiQi said...

@iQaChumel

AlhamduLiLLah negara kite tak Kena..MIntak dijauhkan la...kalo kena..cmne nak lari...xde tmpt kite nk slmt kn dri da iqa senget

CiK QiQi said...

@Aisyah AR

BtuL tu Aisyah.HArapNye negara kite xde la blaku cm b4 ni..

CiK QiQi said...

@Lizzie Yasmin

Same2 kite doa ye lizzie..moga ALLAH makbulkan doa kite ni..smbil2 tu tambah2 lagi amalan kite..kn3

CiK QiQi said...

@Rina Azam

Moga2 gitu la Rina. Ngara kite ni da la kecik je

CiK QiQi said...

@Tomato Gurl's Life

Tau xpe Cik Tom..kuasa ALLAH yaNg MAHA Berkuasa ni. Sekelip mata pon bole Msia ni ilang yang diatas tu mau..byk2 kn la amaln kite ni..xgitu cik tom^_^

CiK QiQi said...

@hiro

GApo nyo Hiro=)

Darkbatman said...

makin lame makin byk mangsa..sepatutnya mase gunung berani 2 nk meletus, patut dh pindahkan awal2.. mesti leh elakkan angka kematian 2 kan.

CiK QiQi said...

@Darkbatman

Kadang Ni Aie..deme ni degil...da suh pindah deme namo pindah gk...nak jage rumh la sgala bagai..lagi 1...tndkn kjaan deme xspntas kt ngra kite...kalo jd pape bncane trus de bntuan..ni kt sne..

ish..ssh nk kate...bese le...yg kena lak, tmpt yg agk pndalamn..pemikiran pon xbrape matang n logik^_^

ASSOYFINGER67 said...

malaysia ..masanya akan tiba......mesti....apapun kejadian2 ini mestilah membuatkan iman kita bertambah kuat....mematuhi syarak dalam hidup..dari bercakap berpakaian dan segalanya...seksaan Allah di Akhirat kelak lagi besar dari tsunami di dunia.....biarlah kita sama menghadapi Tsunami nanti dgn keimanan yg kuat..InsyaALLAH!

CiK QiQi said...

@ASSOYFINGER67

betul3...bile tbe masanya, kita mmg xdpt nk lari dari knytaan tu..harap nye QIQi pon dapat berubah ke arah yg lebei n lebei baik dr skang..tamo trus2 gni..nk kn perubahan -_-

AngahSayang2314 said...

ya allah seram bila dengar nie semua minta2 di jauhkan lah....

Ahmad Shafiq Bin Othaman said...

semakin dekat dengan penghujungnya,
bencana alam menimpa2 skang kan..
hurmm..

Tomato Gurl's Life said...

yup betul qiqi..betul 100%..huhu

azzey said...

cik QIQI: Ada dgr berita ni dlm radio smlm. alhamdulillah negara kita dijauhkan dari sume tu....amin

slm ziarah

CiK QiQi said...

@AngahSayang2314

2 la angah..minak dijauhkan la ngra kite ni dr malapetaka

CiK QiQi said...

@Ahmad Shafiq Bin Othaman

Btoi tu syafiq...hurm...kite ni sbb xkna kt ngra sndri..tu jd xsdr tu...still wt bnde yg ALLAH murka...cube kalo kena..time tu la nk insaf sgala bagai..kalo insaf tu tselamat tu takpe..tp kalo xslamat? xke mati dlm kedaan yg xelok..hurm

CiK QiQi said...

@Tomato Gurl's Life

Mintak2 dijauhkan la kite ni ye cik tom...dari malapetaka sume ni

CiK QiQi said...

@azzey

Alhamdulillah Azzey....namo la ngra kite kena..kalo kena, kite nk lari mane?mmg xde tmpat da

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...