KESAN KEKURANGAN VITAMIN C

Assalamualaikum dan salam ceriau olz!!!!!!!!!!!!!!

Harini i olz dengan rase berbesar hati nak sharekan dengan u olz tentang Vitamin C... Perlu ke kita ambil ia hari2???? Tepuk dada tanya diri. Adakah cukup setiap vitamin yg kitaambil dari sumber makanan kita??? Dan tahukah u olz Vitamin C mudah hilang dan terhapus apabila berdepan da terdedah dengan suhu/ haba yg tinggi.

Dan umum juga mengetahui kebanyakan peladang, pengusaha yg menanam buah-buahan akn guna racun serangga untuk memastikan buah dan pokoknya berada dalam keadaan y baik. Ini sedikit sebanyak memberi kesan kepada vitamin yg terdapat dalam buah-buahan tersebut.

Bagaimana kita nak medapatkan Vitamin C yg sewajarnya kite peroleh? Cara nya mudah sahaja. Banyak syarikat, pengusaha yg mengeluarkan supplement Vitamin C yg boleh u olz beli dipasaran. Namun, pada i olz, i olz memang jatuh cinta dengan Vitamin C SHAKLEE. Sebab???

Sebabnya formulasi yg terdapat pada Vitamin C Shaklee ini atau dengan nama lain, Sustained Released Vita-C 500mg ni lebih efektif. Setiap 1 jam ianya akan released/lepaskan 100mg Vit C ke dalam badan kita.. Nampak efektif kan kerana ianya dapat diserap baik kedalam tubuh badan kita. Ianya juga membantu utk kurangkan simptom alergi.

Siapa yg perlu sangat ambil Vitamin C ni??? Mereka yg:


  • Lemah badan
  • Mdah selsema
  • Mudah stress
  • Mudah kena ulser
  • Kerap hidung berdarah
  • Tapak kaki/ tumit kering & kasar
  • Luka lambat baik
  • Kulit kusam/ kering
Cara mudah nak tau diri u olz ni kurang Vitamin C or tidak ialah dengan cara:

> Gusi cepat berdarah pabila gosok gigi
> Gores kulit u olz dengan kuku, Jika ada garisan putih pd kulit u olz, memang u olz antara yg kurang Vitamin C

U olz tergolong dalam list yg i olz sediakan tu??? Sama2 la kita mula mengamalkan Vita-C dari SHAKLEE.... I olz dulu memang teruk bile kena ulser... But now, alhamdulillah..dengan izinNYA....no more lg ulser u olz... Tak usaha, tak try kte xtau u olz ^_^

Jom pakat LIKE

FB page : MAMA QIQI SHOPPE
SMS/ WHATSAPP/LINE/ WECHAT: 019 4754166
EMAIL: cikqiqi@gmail.com
ID SHAKLEE: 947852

Pst!!!!!!!!!!!! Now Vitamin C SHAKLEE out of stock but akan keluar tak lama lagi....stay tuned!!!!!!!!!!!!



Comments

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN KEBURUKAN GMO

DILEMA MOMMY PREGGY

PETUA HILANGKAN GATAL BADAN