5.19.2011

Bila Diri Disayangi



"Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namamu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir

( korus )
Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namamu, terasa diriku
Kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang mu
Ku berserah diri"

Bukan aku pinta jadi begini...dan bukan aku juga yang berharap akhirnye begini. Namun, itu yang terjadi. Orang boleh berkata dan berburuk sangka pada diriku. Namun..jangan sekali daku berkata begtu kepada mereka kerana...Sesungguhnya..Kita manusia sama saja. Mungkin dirimu lebih dikenali, lebih disayangi, namun tidak sekali diriku mencemburuinya, Jika dikau fikir aku cuma mengambil kesempatan ke atas dirimu...Maaf, aku bukan begitu.

Terima kasih kerana sudi menjadi oendengar yang setia, penasiha yang memahami..Serta ibu yang baik. Daku tahu, diri mu akan berjaya dan malah akan berjaya dari sekarang. Cuma jangan lah terlalu stres dengan tugasan harianmu, kerana ianya amat memudaratkan mu. Mungkin ini kali terakhir daku bercerita mengenaimu. Kerana, daku sedar, daku telah tercampak jauh dari dirimu.

Salam tulus ikhlas dari anakmu...
Cik Qiqi

p/s: Hanya untukmu......Terima kasih kerana sudi mengenali diriku...

18 comments:

wadud@duad said...

cantik pemandangan luas pendapatan.. hek3..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

qiqi...
akak syg qiqi.tqkmo tgk qiqi sedih2 tau.

CiK QiQi said...

@wadud@duad

hope gitu le wadud..hua

CiK QiQi said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim)

tq sis...tp qiqi risau la qiqi akn sakitkn ati sis...byk je org tsakit ati ngn qiqi..hurm....apelah nasib..qiqi xtniat pn...tp jd gk..huaa

missSenget said...

cik qiqi sayam..

moga kuat.. :)

walau ape pun, semua nye ada hikmah..

Blogberry Emry said...

Salam ziarah Blogberry Emry™ dari Indonesia

Gayahspears said...

Ramai lagi yang menyayangi diri wahai Qiqi.. jgn sedih2 ya.. buruk :P huhu

alia azmi said...

saya ckup suka lagu ni.. but konfius ckit part last tu, qiqi.. mcm qiqi ade masalah.. moga dpt selesai masalah itu yea ^^

CiK QiQi said...

@missSenget

2la miss...xpele kn...hrp nye miss jgn xkwn qiqi udahla yek..huaaaaaaaaaa

CiK QiQi said...

@Blogberry Emry

trima ksh sbb sudi singgah blog qiqi emry

CiK QiQi said...

@Gayahspears

hahah....gayah ni..saje je nyakat qiqi tau^_^

CiK QiQi said...

@alia azmi

yup dear..mmg de mslh..tp rsenye da xleh nk repair da...ntah la..kite sbgi yg muda..ngaku klh je le

eikieyn said...

maybe everything will be fine for you ;)

nuriz said...

hi cikqiqi
chantek pemandangan
terasa sayu lak baca

CiK QiQi said...

@eikieyn

eikieyn...tq^_^

CiK QiQi said...

@nuriz

mmg sayu pon sis..hurmm..tp apekn daya...da tjadi..nk tarik balk xdpt

Adam Idris said...

gambar tu dekat putrajaya kan? hehe

CiK QiQi said...

@Adam Idris

tetttttttttttttttttttt...btoi..hehehe..kt PICC...hehehe..jnjln ngn nenek time ni.ehhee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...