2.23.2011

BukaN rezeKI ku


Dikala orang lain tengah bergumbira dengan nikmat2 yang diterima, Qiqi kat sini rasa sedih sangat-sangat. Apakan daya, bukan rezeki Qiqi nak menerima itu semua, mereka lebih layak dan memerlukan dan memang rezeki mereka. Mak Lagenda sering bertanya berkali-kali namun memang Qiqi tak dapat nak memberikan jawapan kerana sememangnya waktu itu, memang belum diketahui keputusannya. Namun, tanggal 14 Februari yang lepas, telah terkeluarnya keputusan tersebut dan keputusannya, amat mengecewakan. Qiqi kecewa tapi Mak Qiqi sangat-sangat la kecewa namun apakan daya, memag tersurat bukan rezeki Qiqi.


Qiqi perlu dan sangat-sangat hendak redha dengan keputusan itu. Tak semua yng kita impikan, kita inginkan kita akan dapat. Tak semua yang kita angan-angankan akn berjaya. Itu yang perlu sangat- sangat kita ingat.

Walaupun Qiqi tak berjaya dengan hal tersebut, namun Qiqi tetap bahagia kerana masih ada lagi ruang untuk Qiqi hidup, perbaiki diri Qiqi lagi. Dan untuk AKAK ku Angah n TOK ku..TAk lame lagi Qiqi akan ke Banting. Yeah...Leh la nanti kite berjumpa yek.Hehe....Tapi rasenye akakku itu perlu membawa apam polka dot nye tu..very2 yummy n colorful.hehehe...Tok lak kena bawak tedy bear..miahahaha...ke, time tu Umi da bersalin.da bawak baby..hehhe.Kite tunggu aje kan.


p/s: "Tok, namo majuk2 da..Nanti Umi Tok lak konpius.hahaha"
"Mak, Qiqi tak dapat la. Hua...sdeynye..Mak de keje kosong?"
"Angah, tunggu tau kad jemputan nanti..Heheh"
"SEMUA-SEMUA, Qiqi de baby baru. NAk tau baby ape??HEhehe..wait na"


17 comments:

Lagenda said...

aduh...x dpt yea kerja tu?? Tak per qiqi. Mungkin x de rejeki qiqi disitu. Insyaallah Allah tu sediakan rezeki yang lain buat qiqi..

Qiqi hanya perlu bersabar dan berusaha je lagi yea!

OLick SyaSya said...

xpe qiqi..saba yer.

insyallah de rezeki laen n bgus

qiqi akn dpt..

teruskan berdoa ke ats nyeee

- mrs koroe - said...

alhamdulillah ,

sbb ,

Allah tngh sediakan kerja yg lebih baik untuk cik qiqi .

:)

CiK QiQi said...

@Lagenda

Tq mak bg smangat tu.Takpe.Qiqi redha cume ritu mak qiqi frust la gk.sbb die harap sangat qiqi dapat koje tu.


Takpe2, kalo de rezeki die akn pggl nnt.kn mak..

CiK QiQi said...

@OLick SyaSya


Tq olick atas kata2 smgt tu...eehehe...takpe.qiqi redha..bkn hak qiqi lg...rzeki org len.kn3

CiK QiQi said...

@- mrs koroe -

Tq dear..harapnye gitu la.Harap de yg lebih baik pas ni

kakchik@ella said...

Qiqi, jgn la sedih. esok2 ada la rezeki qiqi. qiqi kan muda lagi. kita hepi-hepi eh .. dont sad-sad tau.

AngahSayang2314 said...

la sayangku qiqi jgn nangis2 yer..angah ada nie...hehehe..jgn risau dik kerana mu angah bg apam nak ke?? nanti angah pos kan?? nak perisa??? cepat cakap hehehe

CiK QiQi said...

@kakchik@ella

Tq KC..harapnye qiqi positif cm KC gk..slalu ceria..hhehe

CiK QiQi said...

@AngahSayang2314

Hehhee..tq akakku..heheh.btoi ke nak bg??gugurl suke prise ape..amik cm gugurl la ngah.ehehe

fiz mr.beloved said...

Kekadang apa yang kita impikan tak dapat tetapi insyaAllah Allah SWT tuh maha adil, Dia akan bagi sesuatu yang lebih baik daripada yg kita impikan..amin

Iman's Umi said...

Ala ye ke? Qiqi jgn sdh2, cuba lg, msh ada peluang, jgn pts asa.

CiK QiQi said...

@fiz mr.beloved

tQ mR fIZ. tula..qiqi ni redha aje..bkn rzeki qiqi nk dpt tu sume, mungkin de yg lbh baik n mse nye akn tbe nnt..bkn skang.kn3

CiK QiQi said...

@Iman's Umi

2la umi..nak gk try lagi pas ni..tak cuba xtau

AngahSayang2314 said...

bole...nanti angah bg ye.. meh sini kasi phone no.. kat email angah ye Rina_2314@yahoo.com

CiK QiQi said...

@AngahSayang2314

orait..hehehe...

aibaks said...

takpe mek.. biasala.. kite amik +ve pendapat.. Dia nak beri kite lagi baik dari yang ni.. insyaAllah..

nota kaki: mek... taknak la tedy bear.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...