9.27.2010

Sedihnyaaaaaaa...........................


Huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...............sedih...sedih sesangat..!!

Nak tau nape Cik Qiqi sedey, baca la nie.....

Suatu petang disebuah 'supermarket' .... Seorang lelaki muda tengah berjalan dibahagian barang-barang dapur apabila dia terperasan seorang perempuan tua yang tengah memandangnya dengan mata yang takberkelip-kelip. Lelaki muda itu pun terasa pelik..dia terus berjalan ke bahagian buah-buahan tapi dari ekor matanya dia perasan lagi yang perempuan tua tu masih juga memandangdan mengekorinya. Last-last lelaki tu pun buat dek jer...sebab dia ingat dia yang perasan.

Lepas mengambil dua tin sardin dan lima biji epal, lelaki muda tu pun berjalan menuju ke kaunter untuk membayar barang-barangnya tetapi dipertengahan jalan perempuan tua tadituh cepat-cepat memintas dan berdiri di depannya. "Maafkan makcik nak!!" kata perempuan itu. "Makcik minta maaf bebanyak kiranya anak tak selesa dengan pandangan makcik tadi.Makcik bukannya apa, cuma wajah anak ni serupa macam arwah anak makcik yang meninggal bulan lepas" Mendengarkan kata-kata perempuan tua itu barulah dia faham kenapa perempuan itu asyik aje memandangnya.

Timbul rasa kesian di hati lelaki itu. "Oh, begitu ke ceritanya makcik?maaflah saya tak tahu. Ada apa-apa yang boleh saya bantu?" tanya lelaki muda itu."Aaaa....mak cik ada satu permintaankecil kalau anak tak keberatan" kata perempuan itu. "... bila makcik dah nak jalan keluar boleh tak anak lambai dan cakap 'babai... mak!!'? Terubat betulrindu makcik jika anak dapat tolong sebab arwah anak makcik selalu buat macam tuh pada makcik". "Oh boleh... takde masalah" katalelaki muda tu.

Setelah cashier memasukkkan semua barang-barangnya kedalam plastik,perempuan tua itu pun berjalan keluar dan melambai tangannya ke arah lelaki muda itu. Lelaki muda itu pun melambaikan tangannya kembali dan melaung "Babai,mak!! !!". Setelah memerhatikan perempuan tua itu hilang dari pandangan dengan hati yang kesian, lelaki itu pun bergerak ke cashier untuk membayar barang-barangnya. "Jumlah semuanya RM130.70 ye encik," kata cashier supermarket tuh. Terkejut lelaki tu mendengar kata-kata cashier tuh."Eh, kenapa mahal sangat ni cik, saya beli barang sikit jer macamana pulak sampai seratus lebih ni?" tanya lelaki itu. "Habis tuh mak awak kata awak nak bayarkan untuk dia sekali!" kata cashier tuh.

"Haah??????? !!!!"....

Mok CIk...tunggu kawe mokcik...mokcik g mano tuh....ni sapo nak bayar nie.....TIDAKKKKKK!!!!!!!!!!!




p/s: Jangan cepat caye kate2 orang yang tak dikenali walaupon die lagi tua dari kite..keh3

13 comments:

Yuni Aisyah said...

hahahah..mmg kesian tol lelaki tu...lawak story nie..;D

wadud@duad said...

hahhahaha.. cerita yang sangat menarik..
wadud pikir cerita sedih, rupenye lawak..
gud2..:D

CiK QiQi said...

Yuni ~ tau xpe..terkena gak laki 2..hahahha

CiK QiQi said...

Wadud ~ Keh3.....terkena ye wadud..hehehee

sop said...

ada ker org cam nih?
kalau ada, mmg terkena mamat tuh..

dunspeak♥ said...

hehehe kelakar tapi ada mesej tersembunyi..hehe betul tu cikqiqi, zaman sekarang ni susah nak percaya kat sape2 je..kadang2 orang yang dah kenal lama pun kaki tipu jugak.haishh

CiK QiQi said...

Sop ~ jangan disangka xde...Kite rmbut je sme itam, tu pon bkaler2 de...hehehe tapiati len2..
keh3

CiK QiQi said...

Cik Belog ~ Name pon manusia cik belog...memang macam2 peel nye..huhuhuh...cme kite nie le kene ati2 jgn mudah caye cakap orang sgt..kn3 ^_^

Darkbatman said...

haha.. ade ker org wt cm2? cam pelik.. klau aie xde kot? nt org ckp xbtol.ahahha

Darkbatman said...

ade gak ker org cmne? haha..klau aie dh tau awal2 da..lg2 yg xkenal..gile laa..ahahaa

Fane Davis said...

ahhahahha!!!kelakar....licik orang tua tuh ya...

CiK QiQi said...

Aie ~ hahaha...tau xpe...Cik Qiqi kalo jnjln mmg da pndang org da..wt2 xnmpak je...Kang xpasal2 Jadi cam MamaT ni kang..kena tipu ngan Org spesis cm tu...jangan disangka xde, ade tu....Orang sekarang macam2 peel

CiK QiQi said...

Fane ~ Kih3.....tau xpe..mmg nayo kalau tkna kt kite..heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...