6.08.2010

Benarkah kita Bencikan Israel dan sekutunya?



Salam u allz...nak ucap morning leh tapi kalo kite bace tang2 malam sesuai ke Morning? xsesuai kan..better n tersangat2 better kita says, Assalamualaikum u allz ^_^....Sopan tau Cik Qiqi nie harini. U allz sume da mamam ke? kalo lom, mam la smbil bace entry Cik Qiqi yang tak seberape ni..ekekkeke..

Harini, Cik Qiqi nak ajk u allz bincang sikit pasal tajuk kat atas tu. Sebelum Cik Qiqi membebel panjang tentang bab nie Cik Qiqi nak mintak maaf andai tersinggung ati mana2 pihak, cuma sekadar ingin berkongsi pendapat melihat perkembangan terkini. (walaupun Cik Qiqi nie xla teror sgt n xlyk sgt nk bkate2...) Cik Qiqi buat entry nie bkn sebab nk ikut org len wat psl ni, Cik Qiqi pon nak post kn entry cenggini. Tak same sekali cume Cik Qiqi tak larat da tengok berita n akan menceritakan brulang2 kali tentang keganasan Israel yg lahanat tu terhadap aktivis dari negara kita dan negara Islam yang terbabit.

Selagi mana Amerika Syarikat menjadi tulang belakang Israel, takkan tunduk Israel pada kita negara yang tak seberapa ni . Mereka kaya dengan duit dan boleh menabur duit dimana2 yang mereka nak terutama kepada Israel laknatullah. Kedua2 negara ini mempunyai misi yang sama iaitu untuk menjahanamkan negara2 Islam yang suci nie. Kenapa Cik Qiqi kate gini? alah, u allz pn tu kan misi Kristian pon nk menakluk umat Islam ape tah lagi Israel senget nie. Memang dengki yang teramat2 ke atas Palestin. Kononnye alasan nak cari emas la, tu bekas negara diorang la. Banyak la diorang punye hak. Dasar tak sedar diri n tamak, memang tu la rupanye.

Yang kita kat negara yang aman nie, benarkah kita mengutuk sekeras2 nya tindakan Israel merampas barang2 bantuan untuk rakyat Palestin? Benarkah!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mungkin ade yg di antra kita nie benar2 mengutuk n xmhalalkan perbuatan Israel tapi tetap ada juga peratus yg tidak ambil peduli akan kejadian ini. "biarkan..bukan negara kita yg diserang.watpe nak nyibuk"..pasti de jgk yg akn bkate2 bgitu. Namun pada kita yang sedar akan tindakn Israel bodoh itu, apa yang telah kita lakukan untuk menentang mereka? Kita sesungguhnye sukar untuk menyertai misi seperti aktivis2 dan sukarelawan2 yang lain namun kita punya cara untuk menghalng mereka tapi, kita buat ke?

Sekadar melaungkan "boikot barang2 yahudi!" "Boikot barang mereka!!!" takde maknenye u allz. Cik Qiqi da perhatikan banyak kali da tiap kali negara Islam yang len diserang yahudi. Kita akan beria2 melaungkan dan memprotes supaya jangn gunakan barang mereka namun benarkah kita lakukan ape yg kita laungkan? Sekadar melepaskan batok ditangga je kan u allz. Kalau benar kita memboikot, kita tak kan menggunakan ape yang mereka cipta untuk kegunaan harian kita. Kita pasti akn menggunakan barang2 yang dicipta oleh rakyat kita sendiri, Islam yang pastinya dan HALAL yg pentingnya. Tapi kita still menggunakan barang2 mereka. Andai semua negara Islam memboikot dengan tidak menggunakan barang yahudi, pasti mereka akn takut akan Islam seperti zaman2 dahulu di mana Islam amat ditakuti tapi sekarang?????? u allz sendiri pon bole jawab....

Jangan sampai dapat perang dunia ke 3 baru kita nak sedar, kalau kita sdar pon, da terlambat da u allz..da telambat...silap2 kita juga diserangnye.

Nak kate Cik Qiqi ni terlebei sedar, tak jugak u allz tapi tak salah kan kita sama2 mengingati. Yang terlupa bole diingatkan. Yang ingt tu usaha2 kan untuk sme2 bg yg len2 ingt.


Wallahua'lam

6 comments:

FyZa said...

tahap kesedaran masyrakat kita x cukup kuat..kesian pada rakyat palestin yg x berdoa..moga Allah menurunkan balasan setimpal d atas perbuatan kejam israel dan sekutunya..

CiK QiQi said...

Fyza ~ 2 la...masyarakat kita nie sedar time kemncak2 gnie je...ble israel snyp, kita pon snyp..hurmmm..yg sksa nye pnduduk palestin gk

xen said...

kemuncak segalanya tp biasa la.. menda ni akan hangat dlm masa terdekat je
pastu reda balik..
kalau x dpt balasan dunia pun xpe
yg penting akhirat
semoga mereka yg berjuang di jalan Allah akan mendapat kemuncak kehidupan ni iaitu syahid.

CiK QiQi said...

Xen ~ hope gitu la...kite ni kalo nk bprang ngn depa kompom kalah da xen...

Cikgu Idris said...

Thanks cikqiqi..

sama2 kita ingat mengingatkan diri kita..yg penting jgn lupa doakan setiap kali pas solat agar Allah selamatkan Palestin..

CiK QiQi said...

Welcom ~ Cikgu Idris...sesame mengingati yg mn lupa wpon cik qiqi slalu gk lpe^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...