5.05.2010

SyaiTAn bErtopengkaN maNusia!!!!!!!!!

Itulah ungkapan yang paling sesuai Cik Qiqi tujukan kepada pesalah laku jenayah sekarang nie. Maaf andai Cik Qiqi telebei serius, cuma memang ini yg tenyata semakin menjadi2 sekarang.

Rasa semakin tak selamat je walaupun hanya duduk dirumah. Diorang nie serang kita tak kire mangsa. Kadang kalau kita perhatikan kes2 nie, kadang golongan yang diserang pon bukan keluarga berada. Kalau dulu kita boleh nampak penjenayah nie nak rompak org2 berada, org2 kaya...Skang nie usah kate la, kita yg bese2 nie pon harapan nak kna memang tggi la.


Manusia sekarang makin ilang pedoman,makin ilang arah tuju.Cik Qiqi da rase cam tak rela je nak bace surat kabar sekarang. Banyak kes jenayah dari berita2 yang menceriakan. Hari kita semakin suram dengan kegiatan manusia2 yang xbermoral.

Cik Qiqi nak sentuh sikit pasal kes Amirul tu, memang kita rasa macam tak percaya je budak2 leh wat jahat cmtu. Tapi u allz prasan x de kes sebelum nie budak Form 2 boleh merogol rakan sendiri? So, jangan sempit kan fikiran kita dengan memikirkan kejahatan nie hanya mampu di jalankan oleh orang dewasa je. Budak2 pon da pandai, kadang lebei pandai dari kita yang dewase ni u allz. Cik Qiqi tak hukum arwah memang jahat cume kemungkinan untuk die wat jahat tu tetap ada juga.

Dulu orang kata jangan jaga tepi kain orang. Sekarang nie memang kena jaga tepi kain orang cume, cara tu kena betul. Jangan jadi cam 1 kes sebelum nie, sampai jadi kejadian bunuh membunuh.Nyawa kita sangat berharga, bukan macam nyawa ayam, ikan or haiwan lain ye u allz...Ingat tu ^_^


Air yang tenang jangan disangka tak ade buaya.......
Peace no war ^_^//

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...