5.28.2010

Dengarnya...............................

alala...comei nye....jgn smpai cik qiqirupe ini ye u allz..ekekek


Dengarnya subsidi barang nak dimansuhkan...cmne nie u allz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heheheh...Cik Qiqi nie bukan la penggemar atau pembeli barang2 yang setia, tapi kan cam sakit je andai subsidi barang nak dimansuhkan. Kalau kita ni dari golongan yang tersenarai 40 orang terkaya di Malaysia ni, xpe la jugak. Nie, kita nie da la dr golongan sederhana, memerlukan barang yang bersubsidi ni untuk keperluan, dan juga mecari duit lebih untuk menyara hidup dan keluarga.

Cik Qiqi nak salahkan kerajaan 100% untuk tarik subsidi nie tak boleh jugak sebab kerajaan yang bagi sume nie, namun mesti ade sebab utama mereka ingin memasuhkan subsidi nie. Pertamanya, mereka terpaksa menanggung beban yang terlalu banyak kerana menyara, @ menolong rakyat ini untuk mendapatkan harga yang rendah. Keduanya, salah rakyat sendiri. Nape Cik Qiqi kate salah kita? Bukan semua maksud Cik Qiqi tapi ada segelintir dari rakyat negara kita nie mengambil kesempatan keatas barang yang diberi subsidi contohnya, minyak. Harga minyak petrol di negara kita bole dianggap terndah dri negara jiran n ini dambil kesempatan oleh segelintir rkyat kita yang suka2 memberi peluang kepada rakyat negara jiran untuk membolot minyak yang bersubsidi nie di negara kita. Kerajaan memberi subsidi ni untuk meringan kan bban, bukannye untuk mengambil kesempatan.

Cuba u allz bayangkan, u allz bg hadiah dekat member u allz, n member u allz pergi bagi hadiah yg u allz bagi dkt org lain, pe u allz rase? Marah kan??!! Camtu gak la sebenarnya yang dirasa oleh kerajaan cuma kita xnampak.

Cuma yang Cik Qiqi kurang senang dengan kerajaan kengkadang. Pulokkkkkkk...tadi sokong nie tak pulak Cik Qiqi nie, yang mn 1 sebenarnye?...Bukan, maksud Cik Qiqi, kebanyakan orang yang berada dalam jawatan tertinggi kerajaan kebanyakan nye pasti mempunyai taraf pendidikan yang tinggi kan. Pe yang Cik Qiqi kurang puas ati bile isu bab2 brg yang harga nya dikawal kerajaan, nak dinaikkan diceritakan dimedia. Kemudian ade pulak berita kate benda tu belum lagi dibincangkan di parlimen. Walhal dalam masa yang sama, peniaga dan pemborong da siap simpan da nak tggu harganya naik. Yang tertindas nye siapa? xke kite yang rakyat nie...Hope sangat berita tentang nak mansuh n wat ever tentang benda yang belum pasti dibincangkan dengan elok terlebih dahulu. Jangan keliru kan rakyat.


Panjang ke Cik Qiqi membebel harini? eekeekkeke...skali sekala^_^

p/s: ehem...Cik Qiqi xmik gula banyak2 takut kena kencing manis..hehehe

3 comments:

IMAN'S UMI said...

Tpkn...kesian gak Malaysia tercinta ni menghadapi beban fiskal ekonomi paling tinggi sejak2 Merdeka....tpkn lg kesian kt rakyat berpendapatan rendah dan sederhana, sakit juga tu.

CiK QiQi said...

Hm..kite yg rakyat nie kadang2 tpkse menerima bnda yg xpatut.tp nk wt cmne....mereka lebih kuasa dlm membentuk n mstabilkan kerajaan..

2 better yg bhgn subsidi tu dtujukn kt glongn bpndapatan rndah n sdrhana..yg kaya tu xpe..mmg mampu...

Rizal said...

nk blajar wat readmore yg terbaik.. jom lawat url sifu saya kat link Bujang Susah di pautan blog saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...