5.11.2010

Ape Nak Jadi???????!!!!!!!!!!!!!!!!!


Salam u allz...Cik Qiqi bukan nk marah le pagi2 gini...hehehehe...nanti cepat tua lak...nge3....
Cuma Cik Qiqi tak puas ati sikit la ngan perkembangan terbaru negara kite nie.....bosan n meluat bila tengok keadaan semasa.

Pada u allz yang tak perasan, cube u all bpikir sejenak....andai de kes buang bayi, semua media elektronik nk bercerita pasal kes buang bayi...andai ade kes kena tembak ngn polis...sume berita2 nye akan seangkatan akan tersiar dalam buletin utama, or berita jam 1, 2, 3 or 10....n berita nye ternyata yang sama. Tolong lah ubah sedikit. Andai negara kita nie ade 100 channel n semua menyiarkan benda yang sama, xke bosan...

Adoyai..pe nak jadi ntah. Trend sekarang pe yang menarik akan menjadi ikut. Tak salah, tapi jika terlalu banyak, sampai naik bosan kita yang menonton dan melihatnye.Fikir2kan lah wahai u allz yg menyiarkan nie..isk3...bkn u all yg blogger..tp yg tlibat dlm tv1, tv2,tv3,tv 9......bosan!!!!!!!


Wah..melampau2 Cik Qiqi tension ye. Hehehe..bukan ape....kadang sekarang nie Cik Qiqi rse malas sangat2 nak bace srat khabar n tengok brita kt tv sebabnye akan bebangkit isu yg sme....so bosan n memningkan kepala coz lebih banyak masalah dari berita gembira yg kita dapat lihat.

Ni lagi 1 Cik Qiqi GERAM sangat2 nie. Semalam ketika rakan mak Cik Qiqi mencari gula di kawasan daerah Manjung nie, de pembekal gula yang agak, agak ke, bukan agak memang kurang ajar menyekat pembelian gula. Ye Cik Qiqi tau kurang gula tapi tolong jangan kurang hajar ngan kaum2 lain dalam negara nie. Sedarlah awak tu menumpang je kt negara nie. Mentang2 diorang pembekal, Suka2 hati suka2 kurang hajar je melayan kita sebagai pembeli. Mereka melayan kita seperti kita takde duit.


Betapa membara nye ati Cik Qiqi bile mendengar orang Melayu kita yang kena gitu. Jangan sampai Cik Qiqi bkar kilang gula tu sampai jadi gni! Takpe2..u allz boleh buat macam tu tapi jangan ingat negara Malaysia nie xde undang2, Cik Qiqi sekejap je leh hantar aduan kepada pe KPDNKK. U allz tau x harga gula kt cni mencecah RM 1.85 1 kg!!! Walhal baru2 nie da nek da 20sen. Peniaga dan pemborong sengaja menaikkan harga gula dan menjual kepada pengguna.!!Siap la..kepada u allz yang mengalami masalah yang sme, boleh menelefon di talian aduan pengguna (bebas tol) 1 - 800 - 886 - 800 atau SMS Aduan 32255 atau pun melalui laman web FOMCA

Same2 kite banteras salah guna kuasa pemborong dalam menaikkan harga brang atau menjual brg lain dengan harga yang tinggi dari harga kawalan sekarang

Peace no war ^_^//

5 comments:

Nashays said...

aduhhh..cik qiqi serius punya marah neh :)

AkuChumel said...

pewiittt...QiQi.........awak kelihatan sangat gedik apabila marah...haha..meh ah jd ahli politik
i vote for u...hahah

CiK QiQi said...

ehhehe...tau xpe...mn xmrh..dpe cina suka suki je nek hrge...ckp mlyu nie cm xde duit je...grr.....mrh nie..hohoho

CiK QiQi said...

Cik Iqa ~ wah3...ade potential ke cik qiqi jd ahli politik..
wakakka...ahli nujum ok la..nge3....

|| NaFiRaa || said...

wahhhh..sokong cik qiqi!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...