4.29.2010

Syaitan BerTOpengkan Manusia

Salam u allz.....

Pasal ceritera...ceriteri.2... nanti Cik Qiqi cite len ye sebabnye Cik Qiqi terpanggil untuk konsi something kat sini dimana da lame da Cik Qiqi terperasan cume xsempat nak kongsi...

Cuba u allz baca paper rini Metro...andai u allz malas, xpe...CikQiqi leh gtau kat u allz.. Tajuk yang kt atas Cik Qiqi taip 2 memang tersangat2 ade kaitan.. Mana taknye u allz, hampir malas 2k Cik Qiqi bace paper skang, bukan malas membaca tapi terlalu banyak sangat kes bunuh membunuh nie.

Harini je dalam akhbar, cite pasal kes pergaduhan jiran sebelah menyebelah je pun tapi akibatnye salah sorang yang bergaduh tu mati sebab dipukul ngan kayu besbol. Bayangkan la, ngan kayu besbol t u allz, tekanan tggi dihentak ke tempurung kepala kita yang tak berapa kuat nie. Memang selamat menempuh ke alam barzakh la. Pendarahan dalaman tambaha membabitkan otak, memang susah nak diselamatkan.


Lagi 1 kes sorang lelaki pemungut sampah hampir nak gugur jantungnye...bukan die yang bermasalh ye. Tapi disebabkan terkejut sangat apabila terjumpa kepala manusia di dalam tong sampah ketika dia nak mengasingkan sampah ditempat pengasingan sampah. Apa yang ditemui lelaki yang bernama Kumar menjumpai anggota diceraikan kepala, badan, dua tangan dan dua kaki sebelum disumbat dalam tiga beg plastik sampah. Subhanallah....Mintak dijauhkan la perkara sebegini. Mayat tu masih belum dapat dikenalpasti n sewajar2nye siapa yang melakukan kes nie patut dihukum mati saje.

Nyawa bukan lah mainan namun jika u allz perhatikan sekeliling, macam2 kes da yang boleh mebuktikan banyak dah manusia nie da berperangai binatang, membunuh sesuka hati, menganiaya ibu bapa sendiri, merogol tak kira mangsanya tu anak kandungnye sendiri, Isteri banyak menduakan suami nye yang sah.

Kepada kita yang belum terjerumus dengan benda2 nie semua, elak2 kan lah. Jangan menganggap atau bangga iman dalam diri kita ini terlalu kebal kerana andai kita lalai walau sesaat pun, kita boleh melangkah masuk ke garisan yang amat2 halus dimana kita terjerumus dalam dosa2 n maksiat2 yang sebelum ini kita fikir kita tak kan jejak @ buat dan anggap kita ni tergolong di dalam golongan2 yang bole diteladani n dicontohi.

Masih belum terlambat lagi untuk kita membetulkan semua ini, kerana Allah sentiasa menerima taubat hamba2Nya. Kita kena lebih istiqamah n bersungguh2 dalam meminta pengampunan dariNya.

Renung2kan lah.
Peace no war^_^//

3 comments:

KaiZeN SHiNoBi said...

dunia suda semakin tua.... manusia smakin berubah...

lovelylady said...

heran skrg ni bgaduh sket je kengkdg sbb benda kecik sgt smpai bunuh2..bengong betoi! sbb tu le kalau dh tlalu marah kte kne cpt amik wudhu' cpt2 sbb marahnye tu dtg dari setanz yg berunsurkan api & penawarnye wudhu' yg unsurnye air..so itu le rahsianye..

CiK QiQi said...

stuju ngan kaizen....gamaknye ngn pemanasan global lagi wt dpe nie cpt panas kot...hurm...

Thats right lovelylady...2 je crenye...Cik Qiqi pon pnah wt 2 n memang berkesan=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...